Loading
Как лесно и бързо да научим чужд език с помощта на мнемотехниките и Учебен център „Скоростно Учене“

Как лесно и бързо да научим чужд език с помощта на мнемотехниките и Учебен център „Скоростно Учене“

В първите, годишни номинации на Оранжево морето в раздел „Номинация за най-иновативен метод на обучение“, най-високо оценен беше Учебен център „Скоростно учене“ във Варна. Днес ще поговорим с Веселина Томова, създател и управител на центъра.


Здравейте, моля, представете ни Вашия учебен център? От колко години съществува и какво го прави различен и иновативен?

Ние предпочитаме думата „Идентичност“. УЦ „Скоростно Учене“ съществува от 2013г. и тази година ще стане на цели 7 години. Искаме УЦ „Скоростно Учене“ да има собствена идентичност, а тя сама по себе си да се разпознава като комбинация от ефективна методика на обучение, лично отношение към курсиста, технологични иновации и др.
Работим с ентусиазъм и желание да сме най-полезни и ефективни за нашите малки и големи курсисти. Да отговаряш на съвременните изисквания, да постигаш висока успеваемост и резултати, да си в крак с най-новите световни образователни тенденции, са само част от процесите, които ни карат да сме постоянно иновативни. Базирани основно на Мнемониката, в комбинация с част от законите на Сугестопедията, опитни преподаватели и най-новите дигитални образователни инструменти, успяваме да създадем учебен процес от ново поколение. Ежегодно инвестираме в най-новите дигитални иновации в сферата на образованието. Към момента центърът разполага с:
Интерактивен образователен под – Той превръща учебния процес в забавление, като помага на децата да упражняват всичко учено по време на часа под формата на игра.
Интерактивни дъски с професионален образователен софтуер -Те позволяват уроците да бъдат представени визуално, цветно и по разбираем начин, според възрастта на обучаващите се.
Интегрирани кинект сензори, улавящи всички движения на децата. Движейки се, те управляват интерактивната дъска и играят на образователни игри, индивидуално или в отбори.
Карти с добавена реалност – Различни герои, в различни теми, оживяват на интерактивната дъска, докато децата учат с тях. Те са част от игрите, развиващи комуникативни умения у децата.
Система за онлайн интерактивни домашни задания – Домашните вече не са скучни! Те могат да бъдат решавани на телефон, таблет или компютър.
Вече подготвяме и нови изненади за следващата учебна година.
Всички тези елементи са внимателно подбрани в изградена от нас система, чиято цел е да улесни ученето и запаметяването и да бъде достъпна във всяко едно отношение, за всеки.
Вече можем да се похвалим, че от 2019г., УЦ „Скоростно Учене“ е регистрирана търговска марка.
От това клипче може да се запознаете с учебния процес при децата:

Разкажете ни какво означава „мнемотехника“ и как работи тя?

По дефиниция в тълковния речник, мнемоника е съвкупност от правила и начини за лесно и бързо запомняне на някакви сведения. Има много видове мнемотехники, но ние ползваме тези от тях, които спомагат за бързото и лесно запаметяване на думи и граматика. Тези техники са базирани на изграждането на изкуствени асоциативно-образни връзки.
Тук може да изгледате клипче, което демонстрира как се учат новите думи при нас:

Само за езиково обучение ли се използва или ако си запознат с техниката можеш ли да я прилагаш и за други обучения?

Мнемониката и мнемотехниките са най-ефективни, когато трябва да се запомнят поредност от информационни единици – например термини, думи на чужд език, числа, дълъг текст, формули и др. Особено голямо приложение, те намират при биологията и химията. Съществуват готови разработени системи за по-лесно запаметяване на огромния обем от информация, с които учащите се трябва да се справят.

Колко време е необходимо, за да тренираме паметта си и да научим нов език чрез този метод?

Не е нужно паметта да се тренира. Всичко, което е необходимо е да се използват правилните „ключета“, които тази наука предоставя или да се доверите на вече разработени материали или курсове. При нас учат възрастни хора, чиято памет по презумпция се води „отслабнала“, но се справят блестящо и изненадват както обкръжението, така и самите себе си с резултатите си.

Повечето от хората имат избирателна памет. Доколко е дълготрайно запаметяването чрез изучаване на мнемотехника в сравнение с класически метод на изучаване?

Едно от предимствата на мнемониката е, че спомага прехвърлянето на научената информация от краткотрайната в дълготрайната памет. Съответно, дълготрайността на научените така думи/изрази/граматика, превишава в пъти ефекта на класическия метод.
Разбира се, всичко научено изисква практика, за това е нужно говорене и упражняване на езика (както за всяко друго нещо). Но с мнемониката процесът на запомняне и възпроизвеждане на много по-голям обем от информация е гарантиран.

Колко деца се обучават при вас? Вие имате и курсове за възрастни. Имате ли случаи на цели семейства, които да са идвали при вас?

Сигурността е изключително важна за всички наши деца, поради което ще запазим в тайна точния им брой. Но можем да кажем, че имаме по 2 групи от предучилищна възраст до 8-ми клас с пълен капацитет, а през лятната ни програма, местата се запълват още от април. Често цели семейства учат английски или немски език при нас.

На каква възраст са най-младият и най-възрастният ви ученик?

Най-младият е 4.5г., а най-възрастният около 70 🙂 като от любезност никога не бихме попитали за точна възраст :).

Какви езици могат да изучават хората избрали вашия учебен център?

Към момента при нас се преподават английски и немски език. В бъдеще планираме да включим поетапно руски, испански и френски език.

Каква е възрастта, която е най-добра за начало на детското езиково обучение?

Смятаме, че колкото по-рано се стартира обучението, толкова по-лесно ще бъде за децата да усвоят езика впоследствие. Бихме мотивирали родителите да започнат от 3-4г. възраст. Въпреки че нашите курсове стартират от 5г. възраст, смятаме, че децата имат потенциал да започнат и по-рано.

Колко учебни часа се изискват за началното ниво на езиковото обучение при възрастните курсисти?

Ниво Начинаещи по Английски и Немски език при нас са 40 уч.ч., което покрива ниво А1.1. по Европейската Езикова Рамка, но фокусът е върху заучаването на 1000 думи активен речник и включването им в граматически правилна реч. Целта е да се усвои езикът практически и цялостно, така че още след 1во ниво, хората да могат да водят разговори на ежедневни теми.

Предлагате и сугестопедично обучение, как родителите да изберат кой метод на обучение е по-подходящ? Мнемоника или сугестопедия?

При нас класически вариант на сугестопедично обучение няма. Сугестопедията е прекрасен метод и ние сме взаимствали елементи от него, с цел да направим обучителния процес още по-приятно изживяване с много ролеви и логически игри. Комуникативната част се преплита с мнемоника и дигитални образователни инструменти,
с цел постигане на максимална ефективност :).

Имате и лятна занималня, езикова ли е тя? За каква възраст е?

Да, при нас лятото от началото на юни до началото на учебната година се организира Лятна Английска занималня. Тя е в целодневен вариант като включва ежедневно 3 уч.ч. Английски език, спортове като тенис на корт, футбол, стрелба с лък, катерене на изкуствена стена, слайклайн, флай йога, школа по рисуване, школа по танци, зелени училища, посещение на музеи и още много забавления!
Освен занималнята при нас лятото се организират и курсове за подготовка на изпитите Starters, Movers и Flyers към Cambridge Assessment English (част от the University of Cambridge). Те са част от скалата на Cambridge English Qualifications. Изпитите по скалата на Cambridge English Qualifications са проектирани така, че всеки изпит да надгради уменията, които детето е придобило в предходното ниво. Лятото се организират и интензивни курсове по Английски и Немски език, както за възрастни, така и за деца от 5 години до 8-ми клас. Те са детайлно разработени, така че да покриват всички основни елементи, които трябва да се усвоят според класа и възрастта на обучаващите се. Методиката превръща учебния процес в забавление, като едновременно с това покрива всички изисквания за владеене на езика, зададени по ЕИР за съответното ниво.

Досега участвате и на двете ни детски изложения и щандът ви винаги е пълен с деца? Как го правите?

Изложение „Оранжево морето“, септември 2018 г.

Както всяко нещо, успехът се постига с усърдна подготовка, желание за работа, добър екип и съответно продукт, който е направен ЗА децата. Забавлението на децата е изключително важно за нас, а наградите, които получават са важни за тях :). Създаваме условия, при които да са щастливи от това, че учат забавлявайки се и да заслужат
награда за усилията си.

Предлагате и дистанционно езиково обучение, как се осъществява то?

Дистанционното езиково обучение е все по-предпочитана форма. То се организира през онлайн класна стая, която позволява интерактивност и ефективна функционалност, така че да се доближава максимално до присъственото обучение като едновременно с това предлага удобството да се учи в гъвкав график и от всяка точка на света. То е изцяло с жива връзка с преподавател и е индивидуално, което позволява изграждане на лично отношение и връзка между преподавател-курсист. Уроците ни са подготвени в система, която спазва баланса между динамично и пасивно учене, което се изразява в шести закон на сугестопедията наречен „Златно Сечение“. Те са с изключително комуникативна насоченост.

С какво друго е различен вашият учебен център?

Стараем се да бъдем максимално ефективни за нашите малки и големи курсисти. Обобщение на всички елементи, които правят процеса ефективен при нас:
Мнемоника и мнемотехники;
Сугестопедични елементи;
Дигитални образователни инструменти;
Обучителна система, спазваща баланса между пасивно и динамично учене;
Опитни преподаватели;
При детските курсове – редовна обратна връзка с родителите и отчетност на резултатите.
Много се радваме на успехите и на другите учебни центрове и вярваме, че всички правят добро за децата. Всяко едно начинание в сферата на образованието трябва да се подкрепя.

И накрая: Кажете ни едно бързо упражнение за мозъка, с което да стимулираме запаметяването на дадена информация?

За тези от читателите, които не знаят английски език, сега ще запомним няколко думи, използвайки мнемотехниката-създаване на асоциативно-образни връзки:
tangerine [tanjəˈrēn] – мандарина
beans [bēnz] – боб
meadow [ˈmedō] – поляна
Tangerine звучи като Тенджери :). Представете си сега, че белите сочни и сладки мандарини и ги пускате в тенджери, за да направите сладко. Повторете на глас: tangerine като тенджери.

Beans звучи като Мистър Бийн. Може ли представите как Мистър Бийн си похапва боб с неговия типичен комичен маниер :). Повторете на глас: beans като Мистър Бийн.

Meadow звучи като Медал. Представете си, че се разхождате по една прекрасна зелена поляна и изведнъж намирате златен медал, оставен на поляната. Вземете медала и повторете на глас: meadow като медал.

Пробвайте да възстановите думите. Ще забележите, че ги помните дори седмица по-късно, без да преговаряте.


Учебен център „Скоростно учене“ се намира в центъра на гр. Варна, на бул. „Мария Луиза“ №11. Повече можете да откриете на сайта им: www.acc-learn.com

или от фейсбук страницата: www.facebook.com/skorostno.uchene

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Top

Login


Create an Account!
Forgot Password?
Registration is disabled.

Want to Login?

Forgot Password?