В началото на септември ви срещаме с трима младежи – лектори в AdvanceAcademy.bg. Любопитни сме как протекоха летните им академии и в каква посока ще се развива най-голямата ИТ академия в Източна България през учебната година.
Калина е ръководител учебни програми на Адванс Академи и преподавател в програмите Scratch, Python и Wix.
Диляна е преподавател в програмите по Уеб програмиране за ученици и Scratch.
Тихомир е преподавател в програмите по Уеб програмиране за ученици и JavaScript (второ ниво на програмата по Уеб програмиране).
Кога решихте, че програмирането ви е интересно?
Калина: Учила съм програмиране в училище и в университета, но честно казано не проявявах голям интерес. Разбрах за откриването на Advance Academy и реших да се запиша на курс Front end Fundamentals. Това беше началото на моето професионално развитие. Курсът беше много интересен и представен по най-добрия начин. Той беше основната причина да започна да работя и да се развивам в IT сферата.
Диляна: Когато бях в гимназията, исках да се занимавам с информационни технологии. Всичко, свързано с новите технологии ми беше интересно. Тогава открих програмирането и реших да го превърна в професия.
Тихомир: Още от ученик, но реално започнах да се занимавам по-сериозно с програмиране в университета, когато започнах да го изучавам по-задълбочено.
Какво ви носи работата с деца?
Калина: Работата с деца е едно забавно приключение. Това, което ми носи лично на мен работата с деца, е вътрешно удовлетворение. Щастлива съм, когато виждам след края на всеки курс какъв е крайният резултат. От начинаещи в тази сфера и деца без никакъв опит – накрая на курса те могат да подготвят собствени сайтове и игри. В началото на курса им показвам игри или сайтове на техни съученици, за да видят каква е крайната ни цел, но те не вярват, че сами ще успеят да създадат подобни неща. При завършен краен продукт чувството наистина трябва да се изпита, за да се разбере – удовлетворение, че си свършил правилно работата и гордост от своите ученици.
Тихомир: Най-вече удоволствие от това, че учиш децата на нещо ново и интересно, което ще развие тяхното креативно мислене и ще им помогне в бъдеще. Също така и много позитивна енергия от работата с деца, защото винаги може да те изумят с нещо.
Задължително ли е да си добър по математика, за да схванеш програмирането?
Диляна: В повечето случаи да, но не винаги. Конкретно при уеб програмирането трябва да има и доза творчество. 🙂
Тихомир: Най-вече детето трябва да има интерес към програмирането и да му харесва това което прави, а всичко останало идва с времето. Децата, на които им се отдава математиката и съответно логическото мислене е нормално да се справят по-бързо със задачите, но това не означава че другите няма да се справят по добре, просто ще им трябва малко повече време за да развият логическото си мислене.
Разкажете ни как минава един час?
Калина: На първо място – с много забавление. За мен като преподавател е важен подходът към децата – най-лесно се усвоява и научава материал, който им е представен по интересен и забавен начин. От опит знам, че никой няма да запомни и научи огромен обем от информация, поднесен като суха теория. Ние с децата от академията сме приятели. Те се обръщат към мен с Кали, не ме наричат госпожо. В началото на часа проверяваме домашните работи, след това обсъждаме новия материал и преминаваме към практическите упражнения.
Диляна: Часовете винаги започват с преговор на материала от предното занятие и отговор на въпроси от домашните. След това се запознаваме с новите понятия, които винаги са представени с много практически примери. Междувременно децата изпълняват и самостоятелно задачи в час.
Вие обяснявате, а децата сами работят или могат да Ви извикат по време на час, за да помагате и индивидуално на всяко дете?
Калина: В началото на часа раздавам на всички деца подготвени материали, които обсъждаме заедно. След това започваме работа. Аз минавам на проверка по време на практическата част и помагам на всяко едно дете, което има нужда от помощ.
Тихомир: Гледаме максимално да бъдем в полза за децата, които винаги могат да ни извикат, ако имат някакви затруднения по зададените им задачки. В края на лекцията също така правим и преговор на всичко ново което сме научили по време на дадената лекция.
Разкажете ни какви теми избират за своите проекти децата.
Тихомир: О, най-различни, като почнем от някой новинарски сайт и стигнем до онлайн магазин, или сайт за някой ресторант. Сещам се миналата година имаше едно момче голям фен на Черно Море и беше направил сайт за отбора, с информация за клуба за стадиона, даже беше направил една секция с последните резултати на отбора.
< Безплатни ИТ лаборатории за деца от Адванс Академи >
Будно ли е новото поколение?
Калина: Със сигурност новото поколение се развива много по-бързо и децата са запознати с технологиите още от малки. Голяма част от моите ученици посещават няколко извънкласни дейности – програмиране, различен спорт, английски език и други. Децата в днешно време имат своя гледна точка по всеки един поставен въпрос и могат да отстояват позицията си ако някой не е съгласен с тях. Знаят по какъв начин могат да потърсят необходимата информация в интернет пространството и боравят с новите технологии много по-добре от повечето възрастни.
Диляна: Поколенията са различни и това може да се каже за всяко едно от тях. В XXI век децата са много будни и умни. Информацията за тях е на един клик разстояние и могат да научат това, което ги интересува, за секунди. Те много бързо разбират това, което им се преподава, стига да им е интересно.
Какви са позитивите за децата след завършването на вашите курсове?
Калина: След края на всеки курс децата вече са се научили да мислят една идея по-добре от своите връстници. За да си програмист, на първо място трябва да мислиш логически – няма значение какво ще програмираш – игри, сайтове, приложения и т.н. Друго голямо предимство е, че всички ставаме много добри приятели и децата продължават да се събират и след завършване на курсовете. В училище броят на учениците е по-голям и учителите нямат възможност да обърнат индивидуално внимание на всички. Практическата подготовка, която получават в академията, е много добра основа, която помага на децата за бъдещето им развитие. Още по средата на курсовете повечето родители и курсисти се интересуват за следващите нива, които са продължение на цялата програма.
Диляна: Нашите курсове помагат на децата да развиват логическото си и креативно мислене, позволяват им да влагат творчество при разработването на собствените си проекти и ги подготвят за професиите на бъдещето.
Защо да запишем детето на целогодишен курс?
Калина: Ако искате детето ви да се забавлява, докато се учи да програмира и да програмира, играейки – Advance Academy е правилното място. По време на целогодишния курс започваме от началото с първи стъпки в програмирането и стигаме до последните учебни часове, в които всяко едно от децата разработва собствен проект, сайт или игра. Както вече споменах – след края на курса всяко едно дете е с една крачка по-напред от своите връстници в училище.
Тихомир: Защото това ще му помогне за в бъдеще, дори и след това да не се занимава с програмиране. Тук ще развием креативното му мислене, как бързо и лесно да разрешава нестандартни проблеми и да излиза от такива ситуации, което според мен ще му помогне и в училище.
Ще срещне нови приятели, защото съм виждал деца, които в началото на курса са били доста притеснителни, но по време на курса виждах как намират общи теми с останалите деца и лека по лека се разчупваха.
А пък най-малкото ще ви остава малко свободно време докато детето ви се забавлява по време на курса.
Калина: Започваме началото на октомври месец. Съобразили сме заетостта на децата в училище и извънкласните им занимания. Имаме различни групи – през седмицата и през уикенда, като занятията се провеждат веднъж седмично.
За въпроси и повече информация:
https://advanceacademy.bg/
0889 990 030
office@advanceacademy.bg