- Това събитие е минало събитие.
Jolly Phonics със Синдия
Представяме ви Синдия Николова, преподавател в „Master School of English +“.
Синдия преподава английски език на най-малките, деца между 4 и 6 години и се отнася с много любов, търпение и постоянство към работата си. Работата с деца изисква огромно количество енергия и креативност. Децата постоянно ви държат в готовност и ви изненадват и изумяват, и точно тук е работата на добрия професионалист. Предварителната подготовката е много важна най-вече, защото трябва да се подготвят различни дейности, за да може децата да останат активни през целия час.
1. Какво Ви накара да предпочетете точно Jolly Phonics за ранно чуждоезиково преподаване?
Програмата е разработена от британски преподаватели. Първоначално се използва в британското начално училище, защото там децата започват училище на 5 г. възраст, след което се разпространява извън Великобритания, придобивайки популярност по целия свят. Като правило, това е програма, която се използва за обучение на деца в детски градини и начални класове. Техниката е проста, но много ефективна: изучаваният звук се въвежда чрез запомнящо се действие. Всяка фонема съответства на определено движение на ръката, както и весела песен и кратка запомняща се история. Благодарение на асоциативната памет, добре развита при децата, този метод на преподаване бързо носи резултат. Методиката се използва и за преподаване на четене и писане. Уроците са забавни, придружени от упражнения, подобно на играта и децата възприемат с интерес.
2. Кои са уменията, които малчуганите научават при Вас?
Децата учат четиридесет и два звука на английски. Те са разделени на седем групи. Буквата се помни не с нейното име, а с нейния звук. Имената на буквите се въвеждат по-късно.
Работи се над правилното изписване на буквите. Много внимание се обръща на правилното хващане на молива, предотвратяване на развитието на погрешни умения.
Всеки звук се произнася отделно, след което се формира дума.
След като произнесе една дума, детето трябва да определи звуковете в нея. Първо в началото и в края на думата, след това в средата на думата, там, където при редукция, по-трудно се възприема от ухото.
Думите на английския език с нередовен правопис, авторите на метода ги наричат “хитри“, изискват запаметяване. Има няколко начина за игра, за да се научат успешно.
3. Какво бихте препоръчали на родителите в къщи?
Децата, дори и най-малките, могат да научат много, например, да запомнят много нови думи, но трябва да имате предвид, че поне повечето от тези думи първоначално ще бъдат част от пасивния им речник и уменията за разбиране ще преобладават над активните умения. Това означава, че когато едно дете чува думата “nest”, то ще може уверено да покаже гнездото в историята и изобщо не е необходимо то да може правилно да отговори на въпроса: “Кажи ми, как е на английски гнездо?”. Малките ученици също се нуждаят от многобройни повторения на новия материал, преди да могат да бъдат запомнени трайно.
В ранна възраст децата все още не са имали време да разработят ефективни стратегии за запаметяване и учене, така че не се учудвайте, че ние повтаряме същите думи или фрази с децата в няколко урока. Това не означава, че децата не учат по това време, напротив, те подсилват новопридобитите знания. Най-добрият начин за децата да усвоят ново съдържание е те да участват в процеса на учене, както психологически, емоционално и физически, ето защо ние често използваме песнички, игри, флаш карти или творим по време на занятията.
Ако успешният старт и стремеж на Вашето дете е важен за Вас, заедно ще работим за това. Чакаме Ви в събота -14.00ч., няма време за отлагане.
За ученици, които искат да надградят своите езикови компетенции и им е необходима подкрепа, в събота- 16.00ч. Вашият езиков гид, пътеводител към успеха.
ул. Оборище 13 (до ОУ П.Р.Славейков), тел: 088 714 6166
Още за „Master School of English +“ вижте в статията: Децата са попиващи умове.
И на сайта: https://myenglishplus.com/